BMW ALPINA B5

Chassis

Maximum ride comfort and lateral dynamics

The ALPINA Sport Suspension offers a wide variety of driving experiences ranging from plush ride comfort to advanced dynamics. Electronically controlled dampers allow a pronounced range of adjustment in compression and rebound. Shorter and stiffer springs bring about overall sharper handling, and have the added benefit of lowering the centre of gravity whilst improving aerodynamics. The adaptation of the active roll stabilisation specifically takes into consideration the kinematics of the BMW ALPINA B5’s suspension and light-weight 20” wheel and tyre set-up.

Agility

The Integral Active Steering offers direct steering response with exceptional feedback. The variable sports steering system and  -1° camber at the front axle ensure superior handling in every driving situation. The electromechanical rear-wheel steering enables the wheels of the rear axle to pivot a maximum of 2.3° left or right.

Excellent deceleration

The ALPINA brake system, comprising four-piston fixed brake callipers with brake discs of 395 mm diameter on the front axle and floating brake callipers with brake discs of 398 mm diameter on the rear axle, offer excellent braking performance. The optionally available high-performance brake system with light-weight drilled composite brake discs and specific brake pads offers even higher thermodynamic reserves and more direct pedal feedback.*

*Please note that drilled bake discs may lead to a loss of acoustic comfort.

Limited-slip differential

Enhanced driving dynamics, pure driving pleasure: A mechanical limited-slip differential, using motorsport grade CNC machined components, is available as an option. The BMW ALPINA B5 dynamically corners with a rear-wheel drive emphasis and the increased power transfer and traction allow particularly dynamic acceleration out of corners.


Information on fuel consumption and CO2 emissions according to the applicable 1999/94/EG:

 

BMW ALPINA B5SaloonTouring
Fuel consumption, combined l/100 km:
CO2 emissions combined g/km:
CO2 efficiency category:
11.6
263
G
12.0
272
G

Der Durchschnittswert der CO2-Emissionen aller erstmals immatrikulierten Personenwagen beträgt für das Jahr 2021 169 g/km (WLTP) bzw. 136 g/km (NEFZ).
Der CO2-Zielwert für Fahrzeuge, die nach WLTP geprüft sind, beträgt 118 g/km.
Die Berechnung der Angaben beruht auf der Verordnung des UVEK über Angaben auf der Energieetikette von neuen Personenwagen (VEE-PW). Die Verbrauchsangaben sind Normverbrauchs-Angaben gemäß dem WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure), die zum Vergleich der Fahrzeuge dienen. In der Praxis können die Angaben jedoch je nach Fahrstil, Zuladung, Topographie und Jahreszeit teilweise deutlich abweichen.
Die Angaben zu Kraftstoffverbrauch, CO2-Emissionen und Stromverbrauch wurden nach dem vorgeschriebenen Messverfahren VO (EU) 2007 / 715 in der jeweils zur Genehmigung des Fahrzeugs gültigen Fassung ermittelt. Für die Bemessung von Steuern und anderen fahrzeugbezogenen Abgaben, die (auch) auf den Verbrauch und/oder CO2-Ausstoss abstellen, können je nach Kantonaler Regelung teilweise andere als die hier angegebenen Werte gelten.
Informationen zum Energieverbrauch und zu den CO2-Emissionen, inklusive einer Auflistung der aktuellen Personenwagen, sind unter www.verbrauchskatalog.ch abrufbar.
Hinweis nach Richtlinie 1999/94/EG: Der Kraftstoffverbrauch und die CO2-Emissionen eines Fahrzeugs hängen nicht nur von der effizienten Ausnutzung des Kraftstoffs durch das Fahrzeug ab, sondern werden auch vom Fahrverhalten und anderen nichttechnischen Faktoren beeinflusst. CO2 ist das für die Erderwärmung hauptsächlich verantwortliche Treibhausgas.