BMW ALPINA B8 GRAN COUPÉ

Chassis

Precision dynamics and comfort

The BMW ALPINA B8 offers a very refined suspension and chassis set-up that combines first-class long-distance ride comfort with precise handling characteristics. The BMW ALPINA B8 impresses in a myriad of driving situations with its harmonious, balanced chassis and a high sense of safety.

Integral Active Steering

The Integral Active Steering offers direct steering response with exceptional feedback and improves overall agility. The Active Kinematics Control System from ZF enables the wheels of the rear axle to pivot a maximum of 2.3° left or right. At low speeds, the rear axle steers opposed to the front axle for increased agility and dynamic handling. Conversely, at higher speeds the rear axle steers “with” (congruent to) the front axle for maximum directional stability.

High safety reserves

Four-piston fixed brake callipers from Brembo with 395 mm (15.6") diameter brake discs on the front axle and floating brake callipers with 398 mm (15.7") diameter brake discs on the rear axle provide high safety reserves and thermodynamic stability, even under high loads. ALPINA’s high-performance brake system with drilled brake discs and high-temperature resistant brake pads offers even more direct pedal feedback and excellent fading stability.*

* Please note that drilled bake discs may lead to a loss of acoustic comfort.

Limited-slip differential

A rear axle limited-slip differential lets the BMW ALPINA B8 tap into its full dynamic capabilities, especially when cornering: a traction-dependent torque distribution increases vehicle stability when entering the corner and enables a more agile vehicle behaviour when exiting the corner.


Information on fuel consumption and CO2 emissions according to the applicable 1999/94/EG:

 

BMW ALPINA B8
Fuel consumption, combined l/100 km:
CO2 emissions combined g/km:
CO2 efficiency category:
11.9
270
G

Der Durchschnittswert der CO2-Emissionen aller erstmals immatrikulierten Personenwagen beträgt für das Jahr 2021 169 g/km (WLTP) bzw. 136 g/km (NEFZ).
Der CO2-Zielwert für Fahrzeuge, die nach WLTP geprüft sind, beträgt 118 g/km.
Die Berechnung der Angaben beruht auf der Verordnung des UVEK über Angaben auf der Energieetikette von neuen Personenwagen (VEE-PW). Die Verbrauchsangaben sind Normverbrauchs-Angaben gemäß dem WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure), die zum Vergleich der Fahrzeuge dienen. In der Praxis können die Angaben jedoch je nach Fahrstil, Zuladung, Topographie und Jahreszeit teilweise deutlich abweichen.
Die Angaben zu Kraftstoffverbrauch, CO2-Emissionen und Stromverbrauch wurden nach dem vorgeschriebenen Messverfahren VO (EU) 2007 / 715 in der jeweils zur Genehmigung des Fahrzeugs gültigen Fassung ermittelt. Für die Bemessung von Steuern und anderen fahrzeugbezogenen Abgaben, die (auch) auf den Verbrauch und/oder CO2-Ausstoss abstellen, können je nach Kantonaler Regelung teilweise andere als die hier angegebenen Werte gelten.
Informationen zum Energieverbrauch und zu den CO2-Emissionen, inklusive einer Auflistung der aktuellen Personenwagen, sind unter www.verbrauchskatalog.ch abrufbar.
Hinweis nach Richtlinie 1999/94/EG: Der Kraftstoffverbrauch und die CO2-Emissionen eines Fahrzeugs hängen nicht nur von der effizienten Ausnutzung des Kraftstoffs durch das Fahrzeug ab, sondern werden auch vom Fahrverhalten und anderen nichttechnischen Faktoren beeinflusst. CO2 ist das für die Erderwärmung hauptsächlich verantwortliche Treibhausgas.