BMW ALPINA B3

Chassis & Suspension

ALPINA sports suspension

The ALPINA sports suspension combines sport springs and stiff anti-roll bars to provide superior road holding, balanced handling and pronounced agility. The adaptation of the Variable Damper Control bears the unmistakable signature of ALPINA engineers. It offers three modes COMFORT+, COMFORT and SPORT which provide a wide range of driving experiences ranging from pronounced ride comfort to maximum agility and dynamics.

Variable sports steering

The enhanced variable sports steering system supports directional stability, agility when cornering, and comfortable manoeuvring. For the first time the driver can choose from three steering modes: COMFORT, SPORT and SPORT+. While in COMFORT mode the focus is on smooth directional stability with a high sense of safety even at high speeds, while the SPORT modes aim to maximise responsiveness and precision.

High-performance brakes

The performance brake system, comprising four-piston fixed brake callipers with brake discs of 395 mm diameter on the front axle and floating brake callipers with brake discs of 345 mm diameter on the rear axle, offers excellent deceleration and sensitive modulation. Brake callipers are finished in ALPINA Blue and feature a white ALPINA logo. The optionally available high-performance brake system with light-weight drilled brake discs and highly heat-resistant brake pads offers even more direct pedal feedback and thermodynamic reserves.

Ultra-high-performance tyres

Superior road holding, balanced handling and precision steering are also the result of an intelligent wheel and tyre choice. Customers may choose between an entirely new ALPINA DYNAMIC 19” wheelset featuring a 5x4 multispoke design or an optional ALPINA CLASSIC 20” forged wheelset with a traditional, minimalistic 20 spoke design which also sees the reintroduction of the trademark lockable wheel hub cover. Specifically developed by Pirelli tyre experts for the BMW ALPINA B3, the new Pirelli P Zero marked ALP utilises ultra-high-performance compounds to deliver highest grip levels in all situations.

Limited-slip differential as standard

The electronically controlled rear axle limited-slip differential increases driving dynamics particularly when cornering with high lateral loads. The BMW ALPINA B3 corners with a rear-wheel drive emphasis and the increased power transfer and traction allow particularly dynamic acceleration out of corners.


Information on fuel consumption and CO2 emissions according to the applicable 1999/94/EG:

 

BMW ALPINA D5 SSaloonTouring
Fuel consumption, combined l/100 km:
CO2 emissions combined g/km
CO2 efficiency category:
8.4
221
F
8,7
227
F

Der Durchschnittswert der CO2-Emissionen aller erstmals immatrikulierten Personenwagen beträgt für das Jahr 2021 169 g/km (WLTP) bzw. 136 g/km (NEFZ).
Der CO2-Zielwert für Fahrzeuge, die nach WLTP geprüft sind, beträgt 118 g/km.
Die Berechnung der Angaben beruht auf der Verordnung des UVEK über Angaben auf der Energieetikette von neuen Personenwagen (VEE-PW). Die Verbrauchsangaben sind Normverbrauchs-Angaben gemäß dem WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure), die zum Vergleich der Fahrzeuge dienen. In der Praxis können die Angaben jedoch je nach Fahrstil, Zuladung, Topographie und Jahreszeit teilweise deutlich abweichen.
Die Angaben zu Kraftstoffverbrauch, CO2-Emissionen und Stromverbrauch wurden nach dem vorgeschriebenen Messverfahren VO (EU) 2007 / 715 in der jeweils zur Genehmigung des Fahrzeugs gültigen Fassung ermittelt. Für die Bemessung von Steuern und anderen fahrzeugbezogenen Abgaben, die (auch) auf den Verbrauch und/oder CO2-Ausstoss abstellen, können je nach Kantonaler Regelung teilweise andere als die hier angegebenen Werte gelten.
Informationen zum Energieverbrauch und zu den CO2-Emissionen, inklusive einer Auflistung der aktuellen Personenwagen, sind unter www.verbrauchskatalog.ch abrufbar.
Hinweis nach Richtlinie 1999/94/EG: Der Kraftstoffverbrauch und die CO2-Emissionen eines Fahrzeugs hängen nicht nur von der effizienten Ausnutzung des Kraftstoffs durch das Fahrzeug ab, sondern werden auch vom Fahrverhalten und anderen nichttechnischen Faktoren beeinflusst. CO2 ist das für die Erderwärmung hauptsächlich verantwortliche Treibhausgas.